#Human Rights
Target:
کنش به نقض حقوق انسانها را نمیتوان خاموش کرد
Region:
Iran


صدای ملت ها ، قدرتمندتراز صدای حکومت هاست
bayaniehkanoon@gmail.com به این آدرس ایمیل کنید


بیانیه اعتراضی به پلمب دفترکانون مدافعان حقوق بشر
دفتر کانون مدافعان حقوق بشر، روز یکشنبه اول دی ماه 1387 توسط نیروهای انتظامی و امنیتی بدون ارائه حکم قضایی پلمپ شد. این کانون از سال 1379 شروع به کار کرده و درخواست خود را مبنی براخذ مجوز به کمیسیون ماده ده قانون احزاب ارائه داده بود. اماعلیرغم قبول درخواست تاسیس کانون مذکورازسوی کمیسیون مربوطه از آن تاریخ تا کنون وزارت کشور به بهانه های گوناگون ازصدور مجوز خودداری کرده است . کانون مدافعان حقوق بشر به ثبت جهانی نیز رسیده و عضو رسمی فدراسیون بین المللی جوامع حقوق بشر است که 190 کشور جهان عضو آن هستند.
ریاست کانون مدافعان به عهده شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل است. هزینه خرید محل این دفتر با قسمتی از جایزه صلح نوبل که در سال 2003 به شیرین عبادی تعلق گرفته بود، تامین شده و در اختیاراین نهادمردمی قرار گرفته بود.
کانون مدافعان حقوق بشر طبق اساسنامه خود سه وظیفه اصلی بر عهده دارد، «دفاع رایگان از متهمان عقیدتی و سیاسی»، «حمایت از خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی» و «گزارش دهی منظم و مستمر در موارد نقض حقوق بشر در ایران» به افکارعمومی درسطح ملی و بین المللی.
قرار بود روز یکشنبه به مناسبت شصتمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر، در دفتر کانون مدافعان حقوق بشر مراسم جشنی برگزار شود. اما به دلیل هجوم نیروهای امنیتی و انتظامی و پلمب شدن دفترکانون بدون ارائه هیچ حکمی از سوی ماموران ، این مراسم برگزار نشد.
مروری بر فعالیت های این کانون و نقشی که درحمایت ودفاع ازفعالان حقوق بشر و حقوق زنان در ایران داشته است ، اهمیت این نهاد مردمی را بر یکایک مدافعان آزادی و برابری خواهی روشن می سازد.سکوت هریک از مدافعین برابری و آزادی درمقابل این اقدام غیرقانونی موجب ادامه اینگونه اعمال سرکوبگرانه خواهدشد.
اینک ما امضا کنندگان این بیانیه خواستار لغو هرچه سریعتر پلمب این دفتر وخواستار ادامه فعالیت های انسان دوستانه و حق طلبانه کانون مدافعان حقوق بشر هستیم و معتقدیم که بستن دفترکانون مدافعان حقوق بشر، بستن راه حق خواهی نیست. صدای ملت ها ، قدرتمندتراز صدای حکومت هاست

GoPetition respects your privacy.

The اعتراض به پلمب دفتر کانون مدافع حقوق بشر در ایران petition to کنش به نقض حقوق انسانها را نمیتوان خاموش کرد was written by Hemayat-az-Gotemaane-motalebe-mehwar and is in the category Human Rights at GoPetition.